Sussas...

...kockskola ;p

Slängde ihop en middag just..
En egen påhittad köttfärsrulle, kan man kalla de :)
Vart riktigt riktigt gott!!

Började me å göra en vanlig typ köttbulledeg, me ägg å massa salt å pepparmix..Tycker verkligen man måste överdriva me kryddorna när man gör "degen" annars smakar de inget..
Lät den stå i kylen å dra sej några timmar blir mer å bättre smak då :)

Tog bakplåtspapper å gjorde mindre bitar av den å la på "degen" som jag gjort 6 små bollar av som jag sen plattade till på pappret till ganska tunna biffar


Knapersktekte bacon, stekte lök å karameliserade den me honung (stekte löken i honung ett tag) å stekte på lite grönpaprika å lät blandningen svalna..


Jag la på lite ost på biffarna


På me blandingen


Vek i hop pappret från båda sidor


Å vooolaaa

Rullen är klar, man får dock mixtra ihop de lite så fyllingen ryms i..Doppa fingrana i vatten å "klistra" ihop kanterna så de fassnar å inte öppnar sej i ugnen..Lämnade bara en sida av toppen på rullen öppen så inte all ost skulle rinna ut..Man får klistra me vatten å mixtra på lite, inte allt för svårt :)

När jag va nöjd va de bara in i ugnen me dom

I 175 grader i ca 20 minuter..

MumsMums ;)  (lite flottig tallrik dock :p)

Går väl å äta va man vill till men jag åt bara sallad me en liten kallsås gjord på, cream fraich, massa vitlök, lime å lite kryddor..

Jag gillar å tycker de är kul att hitta på egna recept å prova mej fram..
Oftast blir de bra :)







Kommentarer
Postat av: Nina

ser riktigt gott ut! Måste provas!

2009-12-03 @ 18:15:03
URL: http://ninasvanberg.blogg.se/
Postat av: Waara

De där såg sjukt gott ut!

2009-12-19 @ 14:48:27
URL: http://mattiaswaara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0