Från andra sidan...

Spöken finns dom?
Enligt mej..ABSOLUT!!
Jag tror på spöken/andar eller va man nu ska kalla dom..
Tror på ett liv efter detta, de här kan ju inte va it?
Jag tror oxå på att vi alla har en skyddsängel, som sitter me oss å vakar över oss 24/7..
Har själv vart me om några läskiga saker...
Men tror att småbarn å äldre "ser" mest..
Kanske barn för att dom just kommit från den "världen" å äldre för att dom är påväg dit? (min egna lilla teori:p)
Som Thilda (min systerdotter) hon va läskig när  hon va liten...:S
Ex. alltid när vi gick förbi kyrkogården å kyrkan höll hon för öronen som att hon skulle hört nått..
Och att hon kunde säga att hon lekt me pappa (när han just gått bort)..De värsta av allt, va när jag satt barnvakt åt henne en kväll å hon helt plötsligt pekade mot en tom vägg (va inget där, inte en tavla eller nånting) å frågade mej:
- va är de där? hon såg lite rädd ut oxå
- de är inget där, säger jag
- jooo, va är de?
- inget!
- jooo
då frågar jag teslut:
- va är de då?
- jag vet inte.......Thilda hade ingen aning om va de är hon ser
Då vart jag rädd, kände bara hur jag fick kalla kårar längst hela kroppen..
Usch!!
Men de jag egentligen vill komma fram till me allt detta är att jag nu tycker Noah är läskig...
Han ligger alltid å stirrar på samma ställa inne i sovrummet, ibland ser de ut som att han följer nånting me blicken å så ligger han å ler mot detta "nånting"..Brukar försöka få honom å sluta titta dit men de är omöljigt han är helt fast me blicken, blinkar knappt..
Å när vi är i vardagsrummet så ligger han å stirrar mot sovrumsdörr öppningen..
Å han har jätte svårt å somna inne i sovrummet, inne i vardagsrummet slocknar han som en stock direkt..
Får bara rysningar av allt detta :S
Försöker tänka att de kanske är farfar som är å leker me honom ;)



Tron på spöken har existerat i alla kulturer genom alla tider och hör till folktrons allra mest gemensamma föreställningar. Trots otaliga "spökjägares" försök att bevisa finns det dock inga vetenskapliga bevis för att spöken skulle vara annat än skrock och övertro, även om några bevis för att spöken inte skulle existera inte finns heller.- wikipedia


Inte vet jag kanske har jag sett för många skräckfilmer ;)







Kommentarer
Postat av: Nina

hehe precis :D

ja det tycker jag med! ni kanske kan komma och hälsa på oss nästa vecka? kan komma och möta med barnvagnen :)



lovis har ju också gjort en läskig grej, i en period i somras satt hon varje gång hon skulle äta och tittade på en av stolarna i köket och skrattade och vinkade, man fick ingen kontakt med henne. DET var läskigt! :)

2009-11-12 @ 09:16:38
URL: http://ninasvanberg.blogg.se/
Postat av: syrran

Jo,det finns spöken!!!=)

2009-11-12 @ 14:44:07
Postat av: lisa toolanen

Jag tror absolut på spöken..=)

Barn ser definitivt mer än oss, dom har inte "stängt av"

Berätta gärna med längre fram om Noah tittar på ngt lite för länge, spännande sånt här!



Rolig blogg förresten, fick tips från FB såg att Ampi & Nassu hade berömt denna..=)



Hoppas allt för övrigt är jätte bra med dig och lilla gossen!

Kram Lisa T

2009-11-18 @ 10:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0