Fritid

.....inte för att vara mamma är fritid, inte alls (som vissa verkar tro)
Nej de är ett jobb dygnet runt, varje dag hela tiden..Har inte Noah något behov om han sover då är de annat som ska fixas till honom ex flaskor ska kokas, kläder ska tvättas å ska inget fixas för honom då ska jag hinna göra annat typ laga mat, duscha ja en simpel sak som att borsta tänderna kan dröjja timmar innan jag hinner göra de på morronen..
Ne mammalivet är underbart men för alla er som tror att vi bara är hemma å är ledig å att vi har så mycke tid te annat har såååå fel...
Allt går verkligen på rutin..Dagarna ser ungefär likadana ut..
Vi vaknar (allt mellan kl5-8) Noah ska matas, tvättas å bytas blöja (kan ta 1 timme kan ta 2)
Han somnar då slänger jag fort ihop frukost, äter, surfar lite, duschar om jag hinner/behöver..
Jag fixar i ordning mat åt honom, kokar hans flaskor å fixar å plockar undan här hemma..
Noah vaknar å ska ha mat..(kl är ca10 beroende på när vi vaknat å ännu har jag inte hunnit klä på mej ens)
Han somnar oftast igen, då kan jag klä på mej å fixa till mej lite..
Han vaknar nästa gång kring 12 , äter å då brukar vi oftast göra nånting efter de, gå ut å gå, fara å hälsa på, gå på stan eller nått liknande..
Så bara hela morron rutinerna tar 4-5 timmar innan man är klar me allt...Å de slutar inte där utan dan fortsätter i samma takt hela dan..När vi kommer hem om vi vart nånstans så sover Noah kanske i vagnen men oftast inte, han sover max 30min, under den tiden har jag hunnit fixa lunch men när jag ska äta vill han äta så då får min mat vänta..
Han somnar..Jag hinner äta, sen är de småplock här hemma igen..tömma tvättmaskin, vika kläder, tömma diskmaskin osv..Noah vaknar, äter å vid den här tiden kl 16-17 nånting, å så vill han oftast umgås lite, då pratar å "leker" jag lite me honom å där imellan försöker jag laga lite midda å äta..
Ja sen fortsätter kvällen så...
Under en hel da äter han ungefär var 3dje timme å lika ofta ska blöjan bytas..Kläder måste ibland oxå bytas 2-3ggr om dan om han lycktas kissa ner sej eller spytt ner sej..
Klart jag passar på å ta lite "egentid" då Noah sover, typ surfar å kollar tv..Några få enstaka gånger har jag tom passat på å sovit men de händer allt för sällan, borde ta en powernap varje da egentligen me tanke på att om nättrena får jag ca 4-6timmars sömn..Han har så svårt å somna på kvällarna, även om jag lägger honom kring 21-22 när han ätit så somnar har nästan aldrig före kl 01 utan är lite smågring å vill inte sova..
Så de är full rulle hela dan å tiden går fort, dagarna bara flyger iväg å Noah växer alldeless för fort...
Å de att man hela tidne har nån annan att tänka på, hans alla behov går föra mina, han är viktigast!
Så innan jag får höra igen att mammalivet är lätt å att de som att vara ledig:
PROVA PÅ DE SJÄLV FÖRST!!!
Folk som inte vet va dom pratar om alltså, finns de nått mer irriterande :(

Jahapp dags för Noah att äta...

Tjaoo!!



Kommentarer
Postat av: Nina

i know the feeling!!



oroa dig inte för sömnen, lovis var också så där i början, somnade inte heller förrän efter ett, men hipps vipps när hon var två månader somnade hon åtta på kvällen och sov hela nätterna :)

2009-11-17 @ 13:19:28
URL: http://ninasvanberg.blogg.se/
Postat av: Emma

Håller med dig, borsta tänderna hinner man aldrig med direkt på morgonen. Hoppas förkylningen börjat släppa för gossen. Kramar

2009-11-17 @ 20:28:00
URL: http://mammaemsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0