Vänster eller höger??

"Kun vasentä kätta kutistaa rahaa tullee"
Är de så? eller är de oikeata?
Jajja hur som helst kliade i min vänstra handflata i morse å börjde fundera hur de är man säger på finska:
- när vänsterhandflatan kliar kommer de pengar.
eller så är de höger, osäker..hmmm..
Men för mej va de vänster å på posten kom skattebeskedet. Tjing tjin!!! ;)
Blir å köpa ny bilbarnstol till Noah för dom pengarna sen ett litet birdag till ny soffa (när vi flyttar)
Noah börjar bli för stor för sin baby bilstol. Ska ju hålla upp till 13kg tror jag de är, men han börjar bli för lång. Fötterna tar emot i sätet. Men har redan spanat på en jag vill ha eller som jag vill han ska ha :)
Lär väl härma syrran me den, som jag gör me allt annat. haha! Så enkelt å bara se hur hon gör å va hon har å sen ha å göra desamma, hur bekvämt som helst ;) Bästa knepet! Tur man har storasystrar me många barn hihi ;)



Nu klagar jag på vädret igen :p
Nu är de slask å blött, går inte å ta sej fram på våran vanliga promenadrunda, omringade av vattenbölar blir man då. Å vagnen drar in massa MASSA MASSA sand. Ligger på golvet i stora högar.
Som jag sagt så många gånger förr:
- ALDRIG är de bra :p
Så ge mej sommar å sol nu, tack ;)

Längtar till valborg btw!!!!!!





Kommentarer
Postat av: Nadja

Jag längtar också till valborg, då blir det lite fest =) Ska bli så kul!

2010-04-08 @ 17:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0