Hat kärlek

Blev väckt i morse av syster som ringde å medelade att sverige åkt ur OS å att finland vann å fortfarande är kvar..
Blev lite (mycket) skadeglad eftersom att jag sett folks komentarer å status efter måndagens match..
Folk va så dryga så dryga å finland va ingenting värt..Några som gått me i grupper på facebook där finland hånades..Tycker sånt där är så löjligt! Finns folk som vill att vilket land som helst ska vinna bara INTE finland gör de...Varför?!
Jag fattar inte, finland är vårat grann land ett land vi står nära..Å speciellt vi som bor här uppe borde förstå de, rinner nog lite finskt blod i varenda en som bor här! Så de att man är anti finland när man själv är nån % finne är bara svammel..Pratas om landsföräderi å annat som inte alls har me saken att göra.. Skit samma att vi bor i sverige i mej rinner inte en droppe svenskt blod så va skulle de göra mej till om jag då hejade på svergie å inte finland när dom spelar mot varann.. Men samtidigt är jag så pass svensk av mej att jag unnar sverige vinst, jag unnar dom framgång å tycker de är ritkigt tråkigt att dom åkt ut!
Så skärp er me era töntiga å jaa afaktiskt lite smått rasistiska komentarer!
Vi ska stötta varann, unna varann gläjde å framgång..
Jag lovar de skulle kunnas startas krig pga disskussioner om hockey, skulle kunna skaffa mej många ovänner! :p
Men ist försöker jag vara storsint å unna båda vinst!
Men när de väl gäller så är de finland som får mitt hejjande ;)

Kommentarer
Postat av: Nadja

Bra skrivet sussa!!

2010-02-25 @ 14:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0