Året 2009..

...kan kort beskrivas som de va året då JAG blev mamma!!!!
Å de säger allt! De är de bästa som nånsin hänt mej! Å de är de hela året handlat om, om graviditet, väntan, förhoppningar, räddsla, ångest å enorm lycka!!
Så kort å gott 2009 bästa året nånsin!!!!!!!!!!♥

Men tänkte ändå berätta om detta år i lite längre mening..
Januari 2009: Åker ner te sthlm, sagt upp min lägenhet, sagt på jobbet att jag funderar på att flytta te sthlm (som tur va hann jag inte säga upp mej!!) åker ner för att gå på arbetsintervjuer å såklart för att träffa Rickard..
Sagt te honom att min mens va lite sen bara ca 5 dar så inget vi tar så seriöst på, har hänt förr så inge mer me de..Säger te min syster att min mens är sen, då blir de liv i luckan
- gör test! - gör test NU!
Ja hon tjatar i några dar ;)
Teslut på en sönda den 25 januari för att vara exakt gör jag testet som visar sej positivt!
Vet inte om jag ska skratta eller gråta, är chokad! Men vet direkt att barnet vill jag behålla..
Alla jag berättar de till är mer glada änn jag, spec syrran ;)
Å så är de ett tag framöver, vet varken in eller ut, bu eller bä..
Illamåendet å trötthenet sätter igång ganska snabbt efter de, å mår illa i 3 månader framöver..Vilket innebär att jag inte gör nått annat änn sover, jobbar, spyr, spyr, sover å jobbar...
I April börjar jag bli människa igen å flyttlasset väntar, flyttar från örnäset te varvet nere vid södrahamn..
Magen börjar synas å folk börjar få reda på att jag ska bli mamma..
Vissas reaktion är bättre änn andras, inte för att nån nånsin sagt nått negativt te mej..Bara mer undrat hur jag vågar eftersom att jag å Rickard inte vart tesammans spec länge å inte ens bott ihop..Men är de rätt så är de!
Maj
å Rickard tar sitt pick å pack från sthlm å flyttar äntligen upp te mej..Nervös å spännande i början..
Hur ska de gå? Nykära, sambos å barn påväg..Tänk om de inte funkar alls?? Men de visade sej å bli toppen!
Å de va även i maj vi förlovade oss :)
Rickard fick jobb fort å dagarna rullade på..
Efter midsomman gick jag på havandeskapsledighet å njöt av sommaren som en tjockis ;)
I augusti började de bli tung, värmen å dom extra kilorna gjorde att jag va less på de mesta å ville att allt skulle bara va över å att han bara skulle komma..september kom me stormsteg å jag kände att de äntligen snart va dags, va rädd, riktigt rädd men samtidigt ville jag bara ha ut honom te oss..Som vi väntat!! Men neee hela september gick å inga konstigheter å inga värkar å ingen Noah :(
Men så den 3 oktober!!!!! då äntligen kom han...efter många om å men å långt värkarbete så va han i min famn..
All min rädsla va förgäves för att föda barn är inte bara de bästa som finns men de gör inte spec ont heller ;) Som sköterskorna sa te mej - ta fram din finska sisu! oooja de gjorde jag allt!!
Å direkt från den stund Noah kom har han varit de viktigaste, finaste, underbaraste i mitt liv..Aldrig älskat som jag älskar honom..
Oktober gick mest åt blöjbyten, matning, anpassning..Besök av kusiner, mostrar å vänner :)
November va oxå lite så..
December är Noah stora killen, han lärde sej massa nya saker å min lilla baby är inte så liten nå mer :)

2009 har inget ont hänt mej eller någon i min närhet..
2009 har kommit me många glada överraskningar!
2009 har varit bäst!

Kom igen 2010 va ska ske?! Väntar me spänning.....

Å grattis på mej själv, som ida bli 26 år...Men inte känner jag mej spec gammal för de ;)





Kommentarer
Postat av: tintti

Onpa ihana kuva teistä.

2010-01-01 @ 16:33:41
Postat av: Nina

så fin bild på er!!



men skriv inte att det inte gör spec ont att föda barn ;) för tro mig utan bedövning är det ingen lek..

värre smärta har jag aldrig upplevt..

och nästa barn ska jag åka in i god tid så jag hinner med epidural! :D



god fortsättning, syns till veckaN!!

2010-01-02 @ 10:12:20
URL: http://ninasvanberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0