Extrakilon

De här me att vara gravid å att få på sej dom där "extrakilorna" de är en kamp för sej..Trodde alltid att jag skulle va en såndär mamma som for å födde ungen å kom hem skit snygg å smal igen..
Men OJOJ så fel man kan ha..Ännu nu 3 månader efter kämpar jag me dessa kilon..
Tänker på va jag äter, går omkring hungrig, unnar mej sällan nått gott..
Men inget händer, dom här sista 10 kg sitter fast, dom vill inte försvinna!!
Visste, jag vet att jag måste börja träna..
Men hur lätt är de då när man inte kan fara å träna då suget är som störst..Som efter frukost, skulle kunna lyfta berg å göra va som helst..Men vi de laget när Rickard kommer hem allt mellan 17-21 då är man redan trött som en trasa å orkar knappt lyfta ett finger..Så hur, HUUUR ska jag hitta orken till att träna?
HUUUUR ska jag bli av me kilorna?!
Börjar bli trött på dom, trött som f*n :(
Nee ett tips te alla gravida: unna er inte för mycke gott under graviditeten, de är inte värt de..De är inte värt å känna sej såååå osexig efteråt som jag gör nu..
Jag åt nog mest för att jag tänkte att jag "kunde" å för att jag tyckte lite synd om mej sjäv den sista tiden så tyckte åtminstone jag va värd å gotta..Men de är lätt å va efterklok!!
Va ytligt de här låter, men dom flesta vet nog va jag menar å hur jag tänker..
10 kg är mycke :(
Kan de åtminstone bli lite varmare ute så jag kan promenera!

Kommentarer
Postat av: Nina

håller med dig här också hehe

men är det nånting jag lärt mig till nästa graviditet så är det att varenda kaka och smörgås ska bort sen.. har fortf 6 kg kvar (kan vara mer efter jul, vågar inte väga mig!!) och det är ett år sen!

2010-01-06 @ 10:24:04
URL: http://ninasvanberg.blogg.se/
Postat av: Linda

Du ska se att du kommer bli av med dem med, tids nog. Bättre att det går ner sakta och säkert än för fort!Bara kämpa gumman och gör lite hemmagympa med Noah i famnen eller när han sover :)

2010-01-06 @ 12:23:32
URL: http://lindahk.blogg.se/
Postat av: Mia

Köp en Cross trainer så kan du ju träna hemma framför tvn?!=)

2010-01-06 @ 13:37:15
URL: http://miahh.blogg.se/
Postat av: tintti

Elä Sussa hättäile kyllä ne lähtee!!

2010-01-07 @ 04:29:12
Postat av: Josefine

Jag kämpade länge med 22 kg som ja gick upp pga p spruta. Men hittade till slut något som hjälpte mig:

-var aldrig hungrig, din kropp tror att du svälter o "sparar" på det du redan har, vilket resulterar i att du stannar på din vikt eller går upp.Är med jämna mellanrum tex frukost 8, frukt/mellis vid 10, lunch 12.30, mellis vid 15, middag vid halv sex.

-rör på dig,hitta något som du gillar, styrke, box, simning vad som helst så är det lättare att fortsätta med det. Musik har varit min power kick för att verkligen ta mig iväg de dagar ja känt mig slö.

-glöm inte att låta din kropp vila mellan passen. 2-3 pass/v räcker.Tex varannan dag.

-många tar faktiskt med sig barnvagnen in på gymmet, o d har nog de flesta förståelse för :)

-Unna dig iaf en gång i veckan, så känns inte suget lika hemskt.

Fast har du väl kommit igång m träning o kör regelbundet så brukar suget på sött o snacks öht försvinna :)



Lycka till!

2010-01-23 @ 14:46:56
URL: http://emjowa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0