Vuxen

Hade himla svårt å somna igår så tankarna for i väg till en tid då jag bara va 14-16 år..
Vilken underbart härlig tid, hur mycke kul man hade, vilka vänner man umgicks me å hur obekymrat glad man alltid var..
Man nöjde sej me saker som att släcka ner ett helt rum, sätta på en Celine Dion skiva, ta fram ett anteckningsblock å ligga å klottra ord som "Deep love", "love hurts" å "All you need is love"..Haha!
Aldrig  va men ensam, va man inte hos kompisar så va dom hos mej..Ofta sova man över, umgicks stora gäng som gjorde nått kul tesammans..
Kan sakna den där tiden väldigt mycke, fundera på vart allt de där försvann..
Vart tog dom där vännerna vägen? å varför gör man inte såna saker  som att bara vara tesamman nu när man är vuxen?
För när väl gymnasietiden kom då flyttade folk hit å dit, man tappade kontakten, man blev upptagen me pojkvänner å annat, så vännerna "försvann"..Trist, riktigt trist!
Kan sakna mina "gammla" vänner..Iblans skulle man bara vela ta upp telefonen å ringa å säga:
- Ne nu tycker jag vi ska ses, vill veta va som händer i ditt liv!
Men inte kan man ju göra de...tänkt om dom inte saknar mej? tänk om dom aldrig tänker på mej?
Då blir de ju jätte konstigt......
Ne när man va liten då va allt lätt..Man fråga de chans på killarna å även sina bästa vänner..
- får jag chans på dej?
- vill du va min bästis?
Å så va man ihop å så hade man en ny bästa kompis, man behövde aldrig ta de här jobbiga me att göra slut heller..haha, utan de bara tog slut..
De ansvarslösa livet skulle man ibland vela ha tebax..De enda ansvaret man behövde tänka på de va att orka gå te skolan månda-freda :p
Men nu är man vuxen, nu har jag barn, då känner jag mej verkligen mer vuxen änn va jag nånsin gjort förr..
Allt går så fort, man växer upp, gör sina misstag, lär sej av dom men gör samma misstag igen tills man verkligen lär sej av dom..Jag har gjort många, många, många misstag i mitt liv..Kan ibland skämman när jag tänker tebax på vissa av dom..Men utan dom hade jag inte vart den jag är ida! Sååå inga misstag är dåliga misstag?
För de är bla dom som formar en till sitt alldra bästa jag!

Kommentarer
Postat av: Theres

du är så klok min vän:) det är misstagen som får en att växa och jag tycker helt klart du kan ringa kompisar från förr, why not?? de kanske går i samma tankar..kramar på dej

2010-01-17 @ 11:35:30
Postat av: sandramariakatarina

Känns aldrig kul att tänka tillbaka på de misstag man gjort i sitt liv. Men som du säger, det är dem som har format oss till dem vi är idag. Och än lär vi oss :)

2010-01-17 @ 19:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0