Stan i mörkret

Igår gick jag hem från jobbet strax före 21.30, gick igenom stan å kände verkligen att jag älskar stan på kvällen.
Lite folk i farten, mörkt men ändå massa ljus överallt, stan blir lite vackrare i mörkret å så tror jag att den härliga friska luften oxå gjorde sitt. Kände bara ett lyckorus efter jobbet igår å insåg att denna Övertorneå flicka är nog en liten statstjej trotts allt ;)
Gick å tänkte på andra saker oxå, bla de här me räddsla, att vara rädd eller feg.
När man va ung kunde man göra massa riktigt korkade saker utan att tänka sej för ex åka bil me en full chaffis, springa omkring ensam å full på gatorna i Turkiet. Dumt som sagt, riktigt dumt!!
Men me åren har iaf jag blivit mer rädd eller kanske ska säga mer rädd om mej själv, insett att man måste vara lite försiktig å speciellt nu när jag blivit mamma! Då är de faktiskt inte bara mitt liv de handlar om å de är inte bara mej själv å tänka på. Nej har en son som behöver mej å vill ha sin mamma kvar så länge de bara går. Så om jag inte är rädd om mej för min egen skull så är jag de för Noah iaf.
De är ganska intressant hur man förändras på många sätt som person eller mognar ju äldre man blir.
Uscha tankarna börjar vandra till alla dumheter jag gjort förr, pinsamt å korkat! Men de har lärt mej å gjort mej till den jag är just nu. Å den personen är jag stolt över! Så varför älta de som varit för de är long gone.

Ne nu ska jag dricka upp mitt kaffe å ta en promenad me Annie!
Vi har alltid mycke å prata om :)




Kommentarer
Postat av: Mia

Ja kött kan vara gott ibland!!MEn jag får ofta sån magknip av de då jag äter de så sällan=)!!Men ÖL det slinker alltid ned!!

2010-09-27 @ 21:16:21
URL: http://miahh.blogg.se/
Postat av: Veronica Wennström

Jag tror dom flest som skaffat barn "kammat till" sig rejält. Vi får vara glada åt att vi hunnit härja av oss. Numera gör man inte mkt väsen av sig =)

2010-10-12 @ 13:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0