Lite sådär

Jag vet inte om jag kanske skrivit om de här förut men tar de igen isf :p

De är en helomvänding när man får ett litet barn i sitt liv.
Förr va jag ganska egoistisk, tänkte mest på mej själv.
Köpte massa kläder (flera tusen i månaden) använde dom 1-2 gånger å köpte nya igen. festade varje helg, betedde mej som f*n vissa gånger. Men då hade man inget annat å göra me pengarna, nu efteråt kan jag ångra alla kläder å allt annat, va onödigt!! man borde ha sparat ist, tänk om man tänkt så då....
Nu är jag jätte noga me Noah ist, han ska ha nya kläder, han ska se välvårdar, ren å fin ut. Bara han har å får så struntar jag i va jag får, jag behöver ingenting (egentligen behöver jag massa).
När han går ut genom dörren ska han se bra ut. Medans jag kan se ut som en liten slusk, har jag smutsigt år drar jag fast de i en svans eller sätter på en mössa. Har jag lite smutsfläckar på kläderna så döljer jag de med en kofta på eller nånting annat, så länge jag inte luktar illa eller? :p Jag "trivs" i mina svarta legins å svarta linne :p
Köper sällan kläder till mej själv, går till frisören 1 gång om året, inte köpt nya underkläder sen jag väntade Noah. Jag köper verkligen bara de jag behöver då jag behöver.
Har aldrig velat bli den här slusk mamman som ser ovårdad å skitig ut men nu ibland känns de som att jag är just de. För vet att jag många gånger sett såna mammor å tänkt att inte behöver man "offra" hela sej själv när man får barn. Men inser nu att de handlar inte alls om de, de handlar om att man inte bryr sej om sej själv lika mycket. För mej är Noah viktigast sen Rickard (som kan ta hand om sej själv men ändå) sen kommer jag å tar de som blir kvar å över. Jag bryr mej helt enkelt inte, sen får folk tycka va dom vill om mej.
Men sen finns de såklart tillfällen som när de är dags för fest då SKA jag va fin, till jobbet går jag inte utan smink å inte me skitigt hår. Men tänker just på dessa gånger då jag bara ska gå å handla, lämna Noah på dagis eller bara är hemma då orkar jag inte. Så är väl halvt en sluskmamma iaf, för jag bryr mej men ändå inte ;)

Kommentarer
Postat av: Ann-Helén

Perfekt! Då vet jag vad du ska få i julklapp av mig :)

2011-11-24 @ 11:40:31
URL: http://anniehs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0