Ni kommer inte att ångra er

Lade upp denna bild på facebook efter att jag testat ett nytt recept å de vart populärt så tänkte att jag ska dela med mej av de goda till er alla :)

Enkelt å gott!!


Ni behöver:
* Kyckling file, inte alls många bitar, jag gjorde 4 stora knyten å de räckte med en file'
* Valfri marinad, jag köpte färdig portionsmarinad med smak av vitlök slängde bara i lite samba för mer spice å smak
* Smördeg
* Philidelfia ost, valfri smak, jag körde på lök-paprika, passade riktigt bra!
* Coctailtomater

Tillbehör:
* Valfrisallad!
Min bestod av : blandade salladsblad, avocado, gurka, smulad fetaost å granatäpple = jätte gott!! :)
Visst kan man ha till nå potatis om man vill men jag tycker inte de behövs, de är väldigt matigt de här.

Gör såhär:
* Marinera kycklingen å låt den ligga i nån timme
* Stek sen kycklingen i stekpanna, inte helt genomstekt men nästan! Steks den helt klar blir e tort eftersom den ska in i ugnen oxå.
* Skiva kycklinge i tunna bitar, låt svalna annar smälter smördegen om den varma kycklingen sätts på å då blir de hål i degen.
* Skär smördegen i lagom stora fyrkanter, smäll på rikligt me philadelfia ost (inte snåla;)), lägg på några skivor kyckling, räcker med 3-4st å sist på me tomaterna å knyt igen.
* Pensla me ägg å in i ugnen tills dom fått bra me färg, ca 15-20 min.

Testa! Ni kommer inet att ångra er ;)

Fick insperation till detta genom att titta på "halv åtta hos mig" Har dock ändrat i receptet efter egen smak å tyckte.

Kommentarer
Postat av: Carro

Detta ska provas, såg såååå gott ut. Och jag älskar ju nya smaker och ideér så jag tackar att du vill dela med dig av receptet, (:

ska prova nästa vecka. (:

2011-11-12 @ 14:38:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0