KAOS!

Kaos kan verkligen beskriva hur våran lägenhet ser ur jusrt nt. Lådor här å var å svarta sopsäckar. Ingen ordning på nånting, saker överallt å känner  att de är onödigt å försöka städa destomer för de kan inte bli så mycket bättre.

Så de här med att flytta alltså, inte alls min grej, ogillar nästan varje del av de. Förutom den delen då man landat i den nya längenheten, då man packat upp allt å känner att:
- De här blir bra!
Å de bästa med flytten är ju alla de nya saker man får köpa :) För alltid när jag flyttar då säljer jag de "gamla" möblerna å köper nytt. Ändrar färger med att köpa nya mattor, kuddar å gradiner, lampor å tavlar. Den biten av flyttandet älskar jag :)
Fast denna gång vet jag inte hur mycket sånt de blir, prio 1 är å köpa ny soffa, byta tapeter i sovrummet (förhoppingsvis vardagsrum men de får i värsta fall vänta tills senare) å köpa tvättmaskin. Resten får komma allt eftersom. 

Å de känns extra kaotiskt allting när man byter lägenhet, vi har inte den där möjligheten att tömma ur lägenheten helt, inte köra saker allt eftersom utan allt blir verkligen stående tills de är dags för våra saker att komma ut å hans in. Dock har vi kommit överrens om att tömma ett rum så vi kan börja köra lådor nästa helg. Å de rum vi måste tömma är Noahs, så alla hans saker ska in å våran sovrum så länge. Pust, Hoho!!
Men men de ska nog gå bra de här med. Om förhoppningsvis 3-4 veckor har vi landat i nya lägenheten å förhoppningvis kan jag äntligen känna lugnet sista månaden innan de är dags för bebisen å komma....

Ha en trevlig helg nu allihopa! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0