Smekmånad

Noahs diabetes har denna vecka satt oss på prov, den såkallade "smekmånaden" verkar vara över.  Smekmånad är då han reagerar på väldigt lite inslulin å kan ha fått samma doser till precis allt han ätit. Men denna vecka har blodsockret legat högt högt högt! Å de är inte bra :( Så nu får vi börja öka doser, mixtra å testa oss fram. Kan bli mycket upp å ner nu men jag hoppas vi löser de snabbt, så han får må bra.

Ringde till försäkringskassan igår (för andra gången) stressar på dom lite angående graviditetspenningen. Har sökt från den 6 februari å ännu inte fått hem nått svar. Men igår kunde dom iaf se att jag blivit beviljad!! :) Dock vet jag inte hur många procent ännu förrän brevet kommer till postlådan. Så har bara 9 dagar kvar att jobba, gaaaaah känns helt skumt! Kommer sakna jobbet, de vet jag. Men kommer ändå vara förbo där rätt ofta, handlar ju alltid där ;)
Allt funkar så bra på jobbet nu oxå, har inte haft spec ont i ryggen eller jo efter en lång dag känns de å de är jobbigt å promenera hem men de är ändå inte såååå illa. Alla är super förstående, omtänksamma å gulliga.
Jag tror att jag är lättare att ha å göra med som gravid, är nog lite lugnare då, inte så hetsig ;)

Va å köpte massa kläder till Noah igår, att de är kul å köpa kläder till barn. Man får så mycket för så lite. Betalade 1100 för 3 par jeans, 1 par "snickarbyxor" å 6 tröjor. Tänk om man kunde hitta allt de till sej själv oxå på 30 min å för den summan! Gick å plockade på mej några babysplagg oxå men sen la jag tillbaka allt. Kan inte köpa nått ännu, vet inte varför de är så svårt för mej alltid. Så Sally får vänta med kläde ( jo blir nog ingen Cajsa, Sally känns bättre kan dock ändras många gåner om ;) )

Ne nu duschen, fixa sej å iväg å jobba.

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Nina

Grattis igen :) jag älskar också att handla barnkläder, måste hejda mig, nu har båa

typ för mkt kläder:)hoppas det.löser sig snabbt med insulinet

2012-01-21 @ 08:47:09
URL: http://ninasvanberg.blogg.se/
Postat av: tintti

Inte Sally! Inte hyvä nimi:D

2012-01-22 @ 14:08:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0