De får man räkna med

Godmorgon!
Idag är nog den tidigaste morgon vi haft med lilltjejen. Vaknar redan efter kl 06, men jag klagar inte för de är så de är å ha småbarn, de man får räkna med, precis som man får räkna med att man måste vakna på nätterna.
Tilja har riktigt bra sovrutiner redan(?), tror de tog länge med Noah å få in några fasta tider. Han kunde somna lite hur som helt på kvällarna å ibland ville han vara vaken på natten till 01-02. Men Tilja hon somnar varje kväll vid 19-20 tiden, vaknar å äter kring 02 å sen stiger vi upp vid 07-08. Så de är skönt. Men nog är man trött iaf, jag kommer aldrig i säng före kl 23 ändå å sen när man just kommit in i djupsömnen så är de dags för henne å få mat så på morgon så är man som en zombie utan första koppen kaffe fungerer jag inte, kan inte ens tänka.
Men jag haft tur me ungarna dom har alltid kunnat sova båda två, inte vaknat mer än 1 gång å ätit på nätterna å sover mycket på dagarna. Fast nu har Tilja slutat sova på dagarna nästan helt, hon sover 3 gånger om dan, små korta powernaps på max 30 minuter. Inte ens i vagnen sover hon där hon förr sov i timmar i sträck, nu vaknar hon tom fast den är i rullning. Stora tjejen hon blivit helt plötsligt ;)
Jag vet inte de känns som att jag upprepar mej rätt mycket här i bloggen har säkert skrivit om de här förr?? Minns inte men känns bekant, kanske bara tänkt på de? aja, skit samma :)
 
Igår färgade jag över mitt röda hår. ÅNGRAR MEJ NU!!!! har tråkigt dassigt brunt nu, hur kul är de :(
Va så nära så nära på att bli blond men fegade. La en blekning i håret innan de bruna bara för att få bort lite av de röda, ville inte att de röda skulle lysa igenom de bruna. Efter blekningen va håret en riktigt häftig färg, lite orange, fin färg. Hade de inte varit för utväxten som blev knallgul hade jag nog kunnat täönka mej å ha den där orange färgen.
Men ne nästa gång blir de nog blont!  Men nu måste jag lägga på en till brun färg, lite mörkare.
 

Kommentarer
Postat av: Annie

Nääää jag tycker vi färgar lite slingor på dig :)

2012-07-03 @ 09:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0