När Noah kom till världen...

Nu när jag har lite tid över när mina två guldgossar sover tänkte jag ta å berätta om min helg..
Ska försöka fatta mej kort, men mycke som hänt..

Allt började förra veckan på månda den 28/9 va hos besök hos barnmorskan..
Hon kolla blodtryck, de va högt
kolla urin, va mycke äggvita
kolla vikt, hade gått upp mycke så snabbt
= tecken på havandeskapsförgiftning...
Inge mer me de åkte hem..
På onsda ringer barnmorska å säger att hon bokat in mej på sunderbyn på specialmördavården
Torsda åker te sbyn, ovetande om va som riktigt är fel å va som ska göras..Där gör dom fler tester bla kurvtest som kollar mitt blodtryck, barnets hjärtljud, min puls å sammandragningar..Får även göra ultraljud för att kolla att allt är ok..
Beslutet efter alla tester blir, du måste stanna!!
Får dela rum me en annan tjej å Rickard får inte stanna över natten..Kul, inte!! sov inte en blund den natten..
Kurvtestet görs flea ggr under dan å måste även kissa i en potta för att samla all urin..
Freda morron kommer jag ut från toan å Rickard säger att en barnmorska vart in å att jag ska sättas igång..Jag fattar inget å tror honom inte men de visar sej att de va sant..Kom som en chock å nervös blev jag..
Kl 10 sätter dom i gång mej å hela fredan består av tester å plågor..
Smärtlindringar jag fick va varmt bad= va väl ok, hjälpte inte så mycke å svårt å ta sej ur badet sen gravid å i värkar..
Morfin= för att jag skulle kunna sova natten, hjälpte inte!!
Nån anna tablett för smärta å varma dukar = bara skit!
Lustgas= va min räddning, skönt lugn fick man av de
Epidural= funka bra men fick den lite fel så kände alla smärtor i magen ändå
Kl 03 va jag äntligen öppen 4cm å kunde skickas in på förlossningen..Där fick jag lustgas!! Vilken känsla, lugnet kom över mej direkt..Barnmorska ringde in Rickard å före kl 04 va han där..Å så va de bara att vänta att värkarna satte igång..Så låg å andades lustgas å fick epidural..Fick stå ibland å ligga andas å vänta..Så höll de på ända te just efter kl 11 då fick jag äntligen börja krysta å så kl 11.37 kom Noah ut!!!!
Inte nog me de han vart lite pömsig så fick inte upp honom på bröstet, fick inte ens se honom utan dom tog honom till ett annat rum..Men efter några minuter kom dom in me honom å så  va han där våran lilla älskling som vi väntat på!!
De va lycka!!!!♥♥




Kommentarer
Postat av: Nina

kul med uppdatering om allt!! jobbigt med så utdraget värkarbete men du krystade då ut honom snabbt! :) bra jobbat :)

2009-10-07 @ 08:59:04
URL: http://ninasvanberg.blogg.se/
Postat av: nadja

Detta var kul att läsa! Och vad kul att det gick bra. Stort grattis till er! Eran son är verkligen hur fin som helst! Ett litet mirakel =)

2009-10-07 @ 11:37:13
Postat av: helena

grattis till eran pojk...hoppas allt går bra, väntar ju bara på nån bild nu=)/helena

2009-10-07 @ 19:11:50
URL: http://www.helenakblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0