Då å nu

Tack alla för gratualtionerna här å på facebook :)
Bebben är beräknad till 3/4. Tur tiden går fort än så länge iaf!

Min barnmorska sa från början till mej att de kanske är en flicka jag väntar då jag förklarade för henne hur olik den här graviditeten är mot när jag väntade Noah.
Första 2 veckor mådde jag pyton tog mej knappt upp ur sängen (tur jag hade semseter då) Efter de mådde jag ganska bra ett tag, spydde 1 gång direkt på morgon sen inge mer.
Men i 3-4 månaden började jag må riktigt illa igen, kunde inte äta nånting, va verkligen inte sugen på nått, mådde illa heeeeela tiden, va trött heeeeela tiden. Fick tvinga i mej lite mat då å då men oftast kom de bara upp igen.
Vilket gjorde att jag gick ner 5 kg!!
Har inte haft några speciella sug denna gång. Förra gången va jag jätte sugen på apelsin, juice å sura äpplen.
Å förra gången va jag mer trött än illamående, vet att jag kunde spy ibland men inte alls lika mycket som nu. Trodde först i början att jag mådde bättre nu än sist men de visade ju sej att bli helt tvärtom.

Nu har jag väl mått bra i ungefär 1 månad, då jag igen kan äta i princip allt, kyckling å vitlök va ett tag ett big no no. De jag känner av mest nu är trötthet efter lunchen är jag som en zombie, kan fortfarande må illa ibland men inte så att jag behöver spy. Får ont i ryggen när jag jobbar :( Å början även känna av lite foglåssningar.
Men mest tänker jag på hur mitt tankesätt är olikt nu från sist.
Är inte riktigt lika nojig å orlig för minsta lilla. När jag väntade Noah kunde jag börjar gråta å bryta ihop för minsta lilla, hade jag ont i magen så vart jag jätte rädd medans jag nu tänker att jag bara säkert är fisnödig :p.
Alla små krampor nu känns mer normala än första gången.
Känner mej mer lugn.
Visst kan jag ibland tänka på allt som kan gå fel men inte alls på samma sätt. Nu vet jag mer va jag har framför mej å hur allt går till, hur vissa saker ska kännas å inte.
Även magen är mycket mycket större nu än va den va me Noah, när jag va i 5 månaden å väntae Noah hade jag bara en lite liten kula nu är magen redan ganska stor.
De kan jag däremot noja över, för jag vill inte bli jätte stor. Jag vill inte gå upp 25kg igen :( Men gör jag de å blir de så så får de bli.
Sen kan jag även tänka på de här me havandeskapsförgiftningen som jag fick förra gången att om den kommer igen. Å om den kommer att den först kommer sent så att babyn är färdig å redo att komma ut isf.
Jag har Pratat mycket me barnmorskan om de, å de finns inget man kan göra för att förhindra de, men risken att jag ska få de igen är tydligen liten. Hade jag haft en ny karl så hade riksen varit stor att jag fått de igen men när jag har samma karl så ska risken vara liten. Tokigt va :)

En annan sak som oxå är annorlunda är att jag känner babysen redan, började göra de jätte tidigt. Vilket tydligen är helt normalt, som förstfördeska känner man babysen normalvist fört typ i 7 månaden nu började jag redan känna den i 4de. Jätte mysiga små bubblingar känner man då å då :)

Så ja änn så länge är de mesta ganska olikt från första gången. Får se hur de blir framöver.

Puss på er

Kommentarer
Postat av: Mia

Gud så mysigt!!!Mera bilder nu va??=)!

2011-11-07 @ 21:44:23
URL: http://miahh.blogg.se/
Postat av: helena

känner igen mig...=) då är du beräknad 8 dagar före mig=)

2011-11-08 @ 09:28:31
URL: http://helenakblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0