12/4

Nu har vi haft våran lilla tjej i 11 dagar å de känns inte alls konstigt att vara tvåbarns mamma för de är den frågan jag mest får:
- Hur känns de å vara tvåbarns mamma?
De känns bra, de känns som att hon alltid funnits :)
Å än så länge går allt väldigt bra, men de är väl lätt å säga när Rickard ännu är hemma å jag får hjälp med precis allting. Vi nästan slåss om vem som ska mata å byta blöja, haha.
Får se hur de blir nästa vecka när han börjar jobba igen de är då de börjar på riktigt för jag har inte tänkt ha Noah speciellt mycket på dagis, fast han får vara heltid ända till första maj.
Men vi får se ur de går å hur vi gör framöver men just nu är han då duktig. Han vill hjälpa till, de är jätte viktigt att han får ge mjölkflaskan till den som ska mata Tilja. Han ger order till oss va vi ska göra när Tilja gråter typ:
- Pappa ta upp henne
- Mamma gör mat
Haha han är söt :)
Men visst har han även fnattat några gånger då han tagit upp en leksak å kastat emot henne. De har varit gånger då jag suttit med henne i famnen å som tur var hunnit skydda henne. Så inte kan man lämna dom två ur sikte inte, man får vakta dom som en hök hur duktig han är så vet man aldrig va han hittar på.....

Jag har svårt å vänja mej vid att Tilja är en liten tjej, vet inte hur många gånger jag kallat henne för lilla gubben å så säger jag han hela tiden, gaaaah ;)

Så ja de flyter på bra, men som sagt börjar den riktigt prövningen nästa vecka.

Nu ska de byggas ihop möbler, va på Ikea igår. Eller Rickard bygger jag tittar på :)

Tjingtjong :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0