what u see isn't always what u get

Funderar ofta på de här med att vara hälsosam.
De tas förgivet att när folk är smala att dom då är hälsosamma, äter bra å tränar. Men som jag ofta ser de är de lite tvärtom.
Jag anser inte mej själv som direkt ohälsosam å ändå har jag en del extra kilon. Finns många som ser hälsosamma ut men som absolut inte är de, dom lever på godis, cigg, energidrick eller kaffe å rör inte ett finger men ändå är dom smala, därav snygga å hälsosamma och folk tror att dom tar hand om sej själv.
Ser man en lite mullig tjej som jag själv så tror folk direkt att man bara äter en massa skit å inte rör sej alls.
Kan bara ta mej själv som exempel men jag tycker jag äter rätt bra mat, väldigt verierande, allt som en kostcirkel innehåller, jag promenerar mycket och försöker verkligen tänka på vad jag stoppar i mej. Men ändå ser jag ut som jag gör.
Varför? bla för att jag fått två barn, gick upp väldigt mycket med Noah 25kg men oxå att jag efter honom inte gick ner allt direkt i superfart för att jag visste att jag ville ha fler barn. Nu har jag ca 10kg kvar jag vill gå ner men jag hetsar inte, jag tar de som de kommer, som sagt försöker äta bra å röra på mej. Offrar mycket men inte allt, står över dom där onödiga godsakerna mitt i veckan men unnar mej under helgerna.
Men de jag egentligen vill ha fram de är att vem säger att en kropp mår bra bara för att den är smal?
Bara lite funderingar...what u see isn't always what u get, eller? :)

Idag är de sommar fest på dagis. De ska grillas hamburgare å äta tårta, barnen ska sjunga å visa upp saker dom gjort under året. Mys :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0