Hur ofta?

Hade städdag igår. (va inte lätt å stada btw, hade en Noah som jagade mej när jag damsög å skurade hehe)
Kom jag å tänka på att, undra hur ofta man "ska" städa, hur ofta folk städar egentligen?
I min famij är alla lite extrema.
Pappa va som en tok när vi va små, de va mattorna ut varje dag å städning.
Syrran har tvångstankar gällande damsugning, hon MÅSTE damsuga varje dag. (sorry sis♥)
Andra syrran är oxå ganska duktig på att springa omkring me damtrasan om jag fattat rätt.
Medans jag är mer att jag städar när jag ser att de behövs. Typ ser jag att de är skräp på golvet då damsuger jag, ser jag att dammet börjar samlas i hyllan då torkar jag. Men de blir ju ändå typ 1 gång i veckan att jag städar ordentliget då jag skurar golv å allting. Toaletten tycker jag är viktig den kan jag ta flera ggr i veckan. Finns inget äckligare än en toastol me pissfläckar eller ett golv fyllt me hår. Damsuger blir väl kanske 2 ggr i veckan.
Så då är min fråga:
Städar jag för sällan?
Jag tycker jag är ganska bra på att hålla rent(?) De enda som är stök alltid är min garderob. Men vem ser den mer än jag? Å alltid blir jag lika förbannad när jag ska leta nått å ha på mej, får skylla mej själv ;)


Noah ska tränga in sej i hyllan, å så fastnar han å blir förbannad

Men så fort kameran kommer fram då är han glad igen.
Noah kanske borde bli modell?? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0