Önskemål

Pga av några förfrågningar om hur grekiskapytten görs så tänkte jag berätta här å nu!
Nu när jag ändå lagat de ida så kan jag lika gärna dela me mej av de goda :)
(tar inte åt men "äran" av receptet utan syrran som lagat de åt mej;;)

Grekisk pytt (ger recept för 2-3 personer nu, blir så sjukt mycke annars av allt)
* 2 Kycklingfiler går å använda fläskfile oxå men jag tycker de blir goare me kycklin
* 2 nävar klyftpotatis
* ½ gul paprika
* ½ grön paprila
* ½ röd paprika
* 1 rödlök
* 2 tomater
* Fetaost
Allt skärs i stora bitar


Marinad till kycklingen
(ska göras några timmar innan)
* 2dl olja
* ½ dl soja
* 3-4 vitlöksklyftor
* 2tsk sambaolk
* Salta å peppra lite
Blanda ordentligt å ställ i kylen

Kallsås
* 2dl creme frache
* 2 vitlöksklyftor
* ½ pressad lime
* Salta å peppra


Ta fram en plåt!
KlyftpotatisGrönsakernaHäll i kycklingen me marinaden å sist strör du på fetaost bitarna
In i ugnen i 200grader i ca 20 minuter eller tills kycklingen är klar! Tänk på att klyftpotatisarna ska inte bli hårda så som man vill ha dom i vanliga fall utan är klara när dom är lösa.
Servera me ex vitlöksbröd!
Supergott!!! Ni borde prova :)

Å Noah tyckte de va kul å hjälpa till ;)







Kommentarer
Postat av: nadja

tack för tipset! detta är deffinitivt nått jag ska testa =)

2010-02-08 @ 19:13:49
Postat av: Nina

det ska vi prova ikväll fast med älgkött :)

2010-02-11 @ 08:26:29
URL: http://ninasvanberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0