Minnen från förr


Stod å stekte lax när lukten helt plötsligt började påminna mej om farfar..
Stekt lax tusen gånger förr men aldrig har de triggat såna minnen..Lilla farfar♥, som jag knappt minns :(..
Va bara 4år när han dog..men ändå finns vissa små minnen kvar av honom, tex att de alltid luktade fisk hemma hos dom..Å att han alltid hade marianne godis gömd i sitt skafferi som jag gav te mej å min kusin :)..Minns han mest från bilder jag sett på honom å mej, då jag sitter i hans famn å ser väldigt glad ut..Mysigt!
Synd bara att jag fått uppleva sånt så lite, har varken haft mormor, morfar eller farmor å farfar gick bort alldeless för tidigt...Saknade de väl mer när jag va liten men änn ida kan man bli påmind av dom tydligen..Så som nu av en så enkel liten sak som att steka lax...Dom hade aldrig levt ida hur som helst dom hade väl alla vart närmare 100år men hade gärna velat ha dom hos mej ett tag iaf...
Man kan tydligen sakna nått/nån man aldrig haft! Tänker på er, där uppe i himlen å jag vet att ni tittar ner på mej å ser till att jag har de bra :)

Nu till nått lite mer muntert!
Ska på partaj ida, hos grannen Susanna :) Ska bli trevligt! ska även unna mej lite vin tänkte jag..
Pappa Rickard ska va hemma me Noah å de är han väldigt glad för..Killkväll tydligen, utan en gnällig morsa..haha jajja ;)

Kram på er!



Kommentarer
Postat av: Nina

jag träffade aldrig morfar eller farfar, och farmor dog när jag var tio tror jag och mormor när jag var sexton, så tråkigt att inte ha någon kvar, det är samma på gustavs sida, ingen kvar, trist när man har barn också. hade velat att lovis skulle fått träffa helst min mormor och gustavs morfar!



ha så roligt ikväll och hälsa tjejerna :)

2010-01-09 @ 15:32:17
URL: http://ninasvanberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0