9/1

Såg filmen "Låt den rätte komma in" tyckte inte den va speciellt bra å inte alls läskig.
Så när jag gick å la mej låg jag å funderade på egna läskigheter.
Som tex ni vet när man tror å är nästan helt säker på att man lagt en sak nånstans å så hittar man den på ett helt annat ställe?
Eller när man tror sej skymta nått i ögonvrån men när man sen vänder sej om för att tittar efter så är de ingenting där?
När man känner sej sådär iaktagen å utstirrad å jagad när man är ute å går i mörkret.
När de är varmt inne å så får man helt plötsligt en rysning så att nackhåren reser sej.
Saker som händer som man blir lite rädd över men snabbt hittar en förklaring till för att faktisk slippa tänka på de oförklariga.
Jag undrar hur mycke saker vi missar, hur mycket saker vi inte kan se me blåtta ögat.
Ja mina tankar far runt mycke på kvällarna, konstiga tankar kanske.....

Så började jag även tänka på en läskig sak som jag va me om på riktigt på julafton.
Kan även idag inte säga helt säkert att de va en dröm, men jag tror de.
Drömen började iaf såhär:
Jag vaknar, ser en skugga stå på Rickards sida av sängen tänker va är klockan? va gör Thilda vaken? va gör hon? Ligger å tittar på skuggan tills ögonen vant sej vid mörkret å då ser jag att de är inte Thilda som är vaken. De är en en liten kvinna som står där, blek i ansiktet å står å tittar ner sorgset på Rickard. Jag blir jätte rädd, jag blinkar flera gånger för att få henne att försvinna å tills slut försvinner hon vilket är då jag tror jag vaknar.
Jag är riktigt rädd!! Vet inte va jag ska tro, för de kändes inte som en dröm, kändes så verkligt. Å jag vet aldrig om jag sov eller va vaken när jag såg henne?

Konstigt att samtidigt som jag är livsrädd så kan jag inte låta bli att fascineras av sånt som inte går att förklara...





Kommentarer
Postat av: tintti

Hyi! Jos sää oot semmonen ihminen joka näkkee mörköjä!!Onhan sulle ennenki tapahtunu kummallisia asioita

2011-01-09 @ 10:47:53
Postat av: Linda

Jag har ju sett en man på porsön, två gånger. En gång stod han bakom drapperiet och andra gånger hur tydlig som helst. Jag blev också livrädd och ville inte tro att det var sant. Men jag tror på spöken, dock var jag gravid då (nyligen blivit) så tror det påverkade att jag "kunde se" honom. Så kvinnan du såg, var nog inte en dröm. För min man, han var också som vit. Jag fick också blinka flera gånger innan han försvann och första gången när han stod bakom drapperiet tänkte jag bara det finns inga fötter det finns inga fötter och när jag kom till drapperislutet fanns inga fötter och han försvann.. Läskigt!

2011-01-09 @ 12:38:03
URL: http://lindahk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0