Olofström

Martin å Jannice har varit nere i Olofström. För er som inte vet de så ligger de långt nere i i Blekingen, där bodde jag mina första 7 år innan mamma å pappa bestämmde sej å flytta upp till Ötå.
Martin hade bla knäppt bilder på vårat gamla hus.
Herreguuuuud va mycket minnen som kom tillbaka.
Blev nästan tårögd.....

(dock va de om målat till en mycket hemsk färg)


Minns päron trädet som folk nallade päron ifrån, pappa blev lika förbannad varje gång å sprang ut på trappen å skrek om han såg "tjuven".
Minns lilla backen på gräsmattan, direkt de kom lite lite snö så gick jag ut å åkta pulka (fanns aldrig nån snö där nere bara slask)
Kommer ihåg tapeterna i syrrans rum, vita me svart trianglar, tror jag hade likadana i mitt rum men me rosa trianglar. Syrran hade en underbar stor garderob i sitt rum som jag älskade å gömma mej i, ibland hittade hon mej men ibland satt jag där å lyssnade på henne å hennes kompisar :)
Kommer ihåg våra hemsk bruna fula soffor inne i vardagsrummet. Lilla rummet som användes till tvättrum eftersom Tiina aldrig bodde där me oss. Där strök vi kläder å manglade sängkläder å jag tyckte de va kul å hjälpa till.
Våra hall som användes som dansgolv, så många gånger som mattan rullades undan å så kom folk å dansade hos oss. Där stod även alltid en stor julgran under julen.
Kommer ihåg när mamma bad mej springa på andra sidan vägen å plocka äpplen så hon kunde göra äppelpaj.
Minns skogen ovanför huset, där samlade jag på både sniglar å nyckelpigor. Plockade vitsippor å blåsippor.
Så mycket minnen på så lite tid å jag va så liten. Ändå känns de som att jag minns mer från de där huset än från många andra ställen.
Jag undrar hur mitt liv skulle sett ut om vi hade bott kvar..................?

Kommentarer
Postat av: syrran

härliga minnen du har syrran!!!saknar Olofström jätte mycket!!!;(

2011-06-28 @ 21:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0