Lite extra

En dag som dennna är jag lite extra glad över att vara den finne jag är.
För igår vart de då hockey VM å (inte för att skryta men) Sverige fick storstryk. Eller så gav dom bara upp dom sista minuterrna i matchen, för de ramlade in mål efter mål. Va nästa i chock å fattade ingenting trodde Sverige skulle ge lite bättre motstånd. Va tom inställd på att dom skulle vinna, för dom gör ju nästan alltid de...
Å som alltid började de me livliga diskussioner på Facebook. Jag menar inget illa me mina komentarer, men jag måste få försvara de lag jag håller på! ;)
Samtidigt som jag inte kan förstå hur såna som själv har massa finksblod rinnade i sej inte kan heja på Finland när Finland spelar mot ett annat lag än Sverige. Heja på Sverige, fine men ni kan väl heja på Finland när dom spelade mot Ryssland. Inte klanka ner å klaga på domar beslut å annat skit sen när Finland vinner. De är bara tönterier!
Finns inte i min värld att jag inte skulle ha unnat Sverige vinst mot vem som helst, även om jag själv hejar på Finland. Så jag kokar innombord när jag ser finnar själva klanka ner på Finland. Gaaah, då trycker man på dom knappar som gör att jag inte kan hålla tyst. Även förlorat en facebook vän pga detta. Haha, de va mest komiskt ;)
Men nu släpper jag detta...för alla gör ju som dom vill....men hur tänker dom?
Grattis Suomi ♥


Idag ska jag lämna Noah på dagis. Han ska få äta å sova där helt själv utan mamma. Känns lite nervöst....
Men måste. För nästa vecka ska jag börja jobba igen.....

HejsSvejs!



Kommentarer
Postat av: nadja

Du gjorde då ingen större förlust i vännen du förlorade på fb om jag tror rätt :D Men det är ju vad jag tycker. och håller med dig helt och hållet! Och så jäkla irriterad jag blir på att folk tjatar om att "kom i håg att du bor i sverige" eller "sverige har ändå fler guld" m.m. det har väl ändå inget med saken att göra vars jag bor. Jag är ju 100% finsk, och finsk medborgare dessutom, har inte ens rösträtt i sverige, så det vore ju bara konstigt om jag inte hejjade på finland :) Men nu ska vi njuta av att vi vann guldet och skita i vad alla bittra dåliga förlorare har på hjä'rtat. För det skiter jag i :)

2011-05-16 @ 09:46:12
Postat av: nadja

eller nu skrev jag lite fel, jag skiter ju uppenbarligen inte om allt dom säger men jag försöker göra det ;)

2011-05-16 @ 10:11:59
Postat av: Sussu

Haha! förlorat en vän på facebook pga de var ju lite lustigt måste jag säga ;)

2011-05-16 @ 19:07:00
URL: http://sussu35.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0