Erkänner

Jag måste erkänna att jag är väldigt dålig på en sak.
Nämligen på att prata finska me Noah. De händer sällan, nästan aldrig. Dom gångerna jag är i Ötå blir de mycket finska men inte så mycket här hemma i Luleå. Bara nått ord då å då.
Rickard tjatar på mej:
- Du MÅSTE börja prata finska me Noah!
- Då kanske jag oxå lär mej.
Jag säger bara att jag vet å att jag ska. Men ändå så gör jag de inte.
Jag vill ju att Noah ska kunna finska, han måste kunna finska!! Så jag måste verkligen skärpa mej, NUU!

Jag längtar till helgen, ledig helg!
Å Rickard har nytt schema vilket innebär att han inte jobbar till 22 på lördagar uta slutar redan kl 16, weeehoo, får vi lite kvällstid tillsammans iaf :)
Å de där me att vi är lediga 1 fredag i månaden tillsammans stämmde inte, vi är aldrig lediga tillsammans, inte en endaste dag :( Så vi får verkligen ta vara på alla kvällar å mornar då vi kan.....

Jajja har precis tryckt i mej lite lunch, nu ska jag koka kaffe å prova ballerina pepparkaka :)

Heippa!!

Kommentarer
Postat av: nina

Ja det måste du göra tycker jag!')

Tycker d är trist att gustavs mamma inte pratade thailändska med honom då han var liten



2011-10-27 @ 13:18:16
URL: http://ninasvanberg.blogg.se/
Postat av: tintti

Nyt syster yster rakas puhut sille suomea ennkö on liian myöhästä!!! Eihän se voi muuten leikkiä serkun kans!!

2011-10-27 @ 19:52:38
Postat av: Linda

Känner igen mig (i det med finskan) Andreas säger jämnt till mig samma sak.... Varför ska det vara så svårt???!!??!?!

2011-10-31 @ 16:44:58
URL: http://lindahk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0