Tvärtom

Såg just den här bilden på facebook. Nått som cirkulerar där å folk tycker är jätte bra å visst är de väl de.
Men jag är helt tvärtom.

Jag tar aldrig ut lyckan i förskott. Jag går alltid å förväntar mej de värsta om saker å ting.
Då slipper man bli besviken!
Vågar nog inte riktigt ropa hej innan den feta tanten sjunger (eller va de nu är man brukar säga?) för tänk va jobbigt om allt sen bara går precis så som man inte vill. Den tanken finns där i bakhuvudet, inte allltid men ofta. Oron över att förlora......
Men vet ni vad?!
Just nu är jag faktiskt lycklig!
Å för mej är den spontana lyckan bäst, då jag bara kan sitta å helt plötsligt tänka
- FAN vilken tur jag har, va glad jag är!!
Sen kommer de där svart molnet över mej som tänker
- Säg den lycka som varar
Å bara för att jag säger att jag är lycklig så kommer nått hända som gör mej olycklig, så därför vågar jag knappt nämna de.
Visst är jag en jobbig människa, ängel på ena axeln å djävul på den andra kanske ;)
Ja jag vet inte....
Men lycka för mej är här å nu, inte sen, inte i framtiden å de är de jag känner just nu! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0