Tiden efter

Nu har de snart gått en månad sen lilltjejen kom.
Tiden har verkligen rusta iväg å ibland vet jag inte hur dagarna kan smita iväg så fort. De känns som att man vissa dagar bara hinner vakna så är de kväll sen igen.

Tiden efter förlossningen denna gång har varit väldigt bra. Har inte alls haft ont på samma sätt som efter Noah. Då kunde jag inte sitta, stå eller gå på säkert 1 månad. Nu var alla större besvär borta efter 1 vecka.
Just dagarna efter va de trycket ner mot rumpan som va som värst å de att jag hade ont i varande muskel i kroppen, allt från halsmuskler ner till benen efter allt spännande med kroppen. Annars så behövde jag inte sys mer en ett litet ytligt stygn så där har jag inte alls haft ont, blödde väldigt lite. Efter Noah kunde de komma stora klumpar nu bara som vanlig mens nästan. Mitt vänstra ben ville även strejka lite då å då, kunde inte styra över de själv, va nästan som förlamad i de benet.
Men annars har de varit väldigt skönt efter. Inte alls lika som med Noah.
Noah lättare förlossning - jobbigt efter
Tilja jobbig förlossning - lätt efter
Allt är som helt tvärtom med dom här två barnen :)
Ska bli intressant å se om de även gäller persnoligheten.
Noah väldigt lätt barn, Tilja?? svårt å veta ännu, nu sover å äter hon ju mest ska bli spännna de å se längre fram när hon blir större å är vaken mer. Fast märker ju redan nu att hon är väldigt famnig, vill somna i famnen, vill aldrig ligga själv vaken, väldigt sällskapsjuk. Medans Noah som liten ville ligga själv, brydde sej inte alls om att ligga i famnen å roade sej själv väldigt bra.
Sååå raka motsatser??.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0