God lördag morgon


Idag är jag en trött mamma, kroppen värker. Bäckenbenet har börjat få känna på ett enormt tryck. Sovandet har blivit väldigt si sådär, varannan natt bra å varannan natt dålig. Vaknar varje gång jag ska vända mej, måste ha täcket instoppat under mage, bröst å mellan bena. Inte lätt ;)

Av nån konstig anledning börjar jag även bli riktigt nervös!! Har varit så lugn så lugn, men nu har jag väl börjat inse att om 2 månader har vi en liten babys igen å allt va de innebär. Tom nervös inför förlossningen! :O
Insikten kom väl igår, när jag kollade igenom alla babykläder vi har. Å OJ va kläder vi har!! En hel stor flyttkartong samlade jag ihop av bara storlek 50-56 (tror inte vi behöver köpa nånting i den storleken) Fanns även väldigt mycket i storlek 68 som lilltjejen kan ha. Efter de är allt killigt å nytt måste köpas.
Gjorde en stor rensning, en svart stor sopsäck med kläder gav jag bort (snäll som jag är ;)), sparade verkligen bara dom finaste killkläderna. Går inte å spara varende plagg, vi hade fått simma ikläder. Å sepciellt eftersom att vi känner att våra barn är gjorde efter detta. Vi är nog done!
Fast de kan ju ändras, om 5 år kanske vi vill ha en liten knodd till. Men just nu för stunden så känns vi klara.
Vi har så mycket vi vill kunna göra tillsammans sen när vi fortfarande är unge (40) å vill inte ha nå småbarn då.
Men som sagt U never know...


Kommentarer
Postat av: Mia

Ja vi får se hur länge jag orkar!!Första gången gravid så jag har ingen aning om hur jobbigt det blir för just mej..Man försöker ju fråga andra och en del har ju mkt foglossningar medans jag har inga än så länge...Inte fått så mkt jobbig eller ivägen bebis mage än heller eller extra vikt!Men man vet ju att det kan ju komma bara så där så blir man vatten uppsvälld och får krämpor utav bara tusan! Så jag hoppas verkligen att jag orkar fastän jag hade gett mej tusan på att ansöka havandeskapspenning. Alla säger att det är så svårt att få och att jag kan ju "stå" i "kassan" men jag vette faan...Hur lyckades du??=)

2012-02-04 @ 19:55:01
URL: http://miahh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0