Svårt att förstå

Varje dag försöker jag på nått sätt att få Noah att förstå att "mamma har en babys i magen"
Men hur får man en 2åring att förstå att han ska bli storebror?
Jag vet att dom förstår mer än man tror, men kan han verkligen förstå en sån sak?
Att de ligger en babys i mammas mage?
Har svårt att tänka mej de. Jag menar de är ju en sån otrolig grej, jag har tom svårt att förstå de ibland, att man går å bär på ett litet liv.
Han förstår nog att nånting är de där inne, de rör sej å magen växer.
Men jag tror att när babysen väl är här då först förstår han.




När jag frågar Noah om han ska få en babys då säger han ja lite glatt, när jag frågar om mamma ska få en babys så säger han oxå ja, men när jag frågar om pappa ska få en babys då blir svaret direkt ett litet surt nej. Pappagris som han är ;)
De ska bli väldigt intressant å se Noahs reaktion sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0