Måndag

Måndag igen. Är de inte måndag så är de fredag tycker jag...
Helgen gick för fort igen. Vi spenderade den i Ötå. Å under bara en helg hinner man inte göra allt de man vill.
Även om jag tyckte vi kom iväg i tid på fredan så hann halva dan gå innan vi kom till syrran eftersom vi åkte till Finland å handla å hämtade Alma från dagis. Så när vi väl va på plats va de i princip middagsdags. 
Vi grillade korv över öppen eld, finsk Hiilos, finns inget bättre. Älskar de. Välgrillade med lite knaprigt skal å bara senap på. MUMMA!!!
 

På lördag åkte vi till stugan redan på morgonen. Va strålande sol så hela dan spenderades ute. Blev helt varm i hjärtat när jag såg en överlycklig Noah springa omkring i gräset med rumpan bar, han hade så himla roligt med kusin Alma å dom lekta så fint tillsammans, inget bråk å gnäll alls.
 Han badade heeeela dan :)
Själv fick jag väl en fin liten bondbränna. haha. Äger ingen bikini så fick sitta med linne på, klantigt dock å ha ett linne med breda band, men men förhoppningsvis kommer de mer fina dagar så man kan sola bort dom ränderna.
På kvällen gjorde pappa supergo mat i muurikka, vi badadde bastu åt gott å drack nån cider innan vi blev för trött å gick å la oss hyffsat tidigt. De va bara jag som hade velat sitta upp hela natten i de fina vädret :p

Nu när man såg Noah på lördan, hur kul han hade, hur han älskade å va ute å härja å springa lös så vill vi verkligen ha de där huset. Typ NU!! Men den drömmen är närmare än vi trodde så snart så har vi de där huset som är vårat drömhus :)

Ne men som sagt helgen va för kort.
Jag ska packa ihop barnen om 2 veckor å åka till ötå å vara där ett tag. Vi ska nog ha dop den 7/7 å sen helgen efter är de ju marknad så kan hända att vi blir kvar där i över 1 vecka då. Om pappa Rickard klarar sej utan oss i några dagar ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0