Plötsligt händer de

Igår helt plötsligt rullade min lilla tjej från mage till rygg. Vi skulle bara träna nacken lite så rullade hon runt ist, så himla stark å duktig är hon! Blev så stolt :) Va tom tvungen å gå å googla å se i vilken ålder dom ungefär börjar rulla, tycker hon är lite tidig.
3-4 månader
Vid ungefär tre månaders ålder börjar bebisar
lyfta upp huvud och axlar högt med hjälp av armarna. Dessa "mini-armhävningar" hjälper bebisar att utveckla den styrka de behöver för att kunna rulla runt. Vid den här tidpunkten kan det hända att ditt barn förvånar både dig och sig själv med att vända sig från rygg- till magläge, eller tvärtom.

Så hon är lite före sin tid ;)
Vet att Noah va nästan exakt på dan 3 månader när han rullade runt för första gången.
Hon växer å utvecklas så snabb min lilla tjej. Läkaren säger oxå alltid att hon känns mycket större än va hon är. Samtidigt som jag blir stolt så vill jag ju har kvar min lilla bebis, hon får inte bli stor för fort bara. Bebistiden är ju ändå så kort.


Snart får vi besök, dags å sätta på kaffe :)

Kommentarer
Postat av: Lina

Härligt med rörliga barn, Collin rullade på 2 månaders dagen å sen dess har det varit full fart med ALLT. Roligt att det är så olika :) kolla in här http://se.babycenter.com/baby/development/milestonesfirst6months

Tyckte det var kul när Collin var liten :)

2012-06-08 @ 20:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0