Drömmar

När de är sånt väder som de va igår börja drömmarna om hus komma igen.
På vintern glömmer jag alltid dom drömmarna då klarar jag mej utmärkt i lägenhet. Känns som rena lyxet då å att bo mitt inne i stan är inte heller fy skam.
Men när värmen kommer saknar jag de där med att bara öppna bakdörren å släppa ut ungen/ungarna å låta dom springa å leka av sej. Ska man ut nu blir de alltid ett litet projekt.
Vi har pratat så länge om hus, men de måste va de rätta huset, ligga på rätt ställa, ha allt de vi letar efter som ex:
* Minst 4 sovrum
* Bastu
* Inga grannar på bakgården, ska vara skog, äng eller nått
* Inget renoveringsobjekt
Varken jag eller Rickard kan nått sånt eller känner nån som skulle kunna hjälpa oss så vi vill ha ett hus som är färdigt att flytta in i direkt, som är fint. Som kanske bara behöver nå småfix som byta tapeter. Eller nå små renoveringar allt eftersom.

Jag vill inte köpa hus bara för att ha hus. Känns som att dom flesta tycker att bara för att man har barn måste man ha hus, tycker jag är väldigt märkligt.....
Nej vi köper hus då vi hittar ett som känns rätt till 110%
Vi bor bra här vart vi bor nu, tillräckligt stort å vi alla får plats så vi känner absolut ingen stress. Hus kommer när de kommer, när de där drömhuset dyker upp kan vara om 1 vecka eller 10 år ;)
Men målet är väl att vi ska ha hittat de om 3-4 år iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0